← Przewiń menu →
Informacje podstawowe
Zastosowanie
Specyfikacja
Do pobrania
Złóż zamówienie
1. Identyfikacja wyrobu
Asfalt V 6000 – zgodny z wymaganiami EN 12591.
2. Transport i rozładunek:
Wyroby należy dostarczać w izolowanych cysternach samochodowych, w stanie ciekłym
w podwyższonej temperaturze zapewniającej wymaganą pompowalność.
Temperatura transportowanego asfaltu powinna mieścić się w przedziale 120 – 145 °C
Optymalna temperatura pompowania mieści się w przedziale 120 – 145°C. Minimalna temperatura pompowania wynosi 90°C
Ogólne zasady bezpieczeństwa transportu asfaltu V6000 według przepisów ADR/RID.
3. Warunki magazynowania
Asfalt drogowy należy przechowywać w izolowanych zbiornikach stalowych posiadających system grzewczy, zamkniętych, chroniących produkt przed zanieczyszczeniem i zawodnieniem.
Maksymalna temperatura magazynowania nie powinna przekroczyć 145°C.
Nie są znane przypadki braku stabilności magazynowania, w których asfalt V6000 w wyżej wymienionych warunkach magazynowania utraciłby pożądane właściwości na skutek np. separacji faz, Niemniej należy zminimalizować czas magazynowania w temperaturach technologicznych 120-145 °C, tak aby zapobiec twardnieniu asfaltu na skutek starzenia.
W przypadku konieczności magazynowania w warunkach nieokreślonych w niniejszym dokumencie należy się skontaktować z producentem w celu określenia dalszego postępowania z wyrobem.
4. Informacja dotycząca bezpieczeństwa zdrowia i środowiska
Wszelkie informacje wymagane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (REACH) nr WE 1907/2006 zawarte są w „Informacji o składnikach mieszaniny, dla których nie wymagana jest Karta Charakterystyki
Asfalt V 6000 to miękkie lepiszcze stosowane do budowy nawierzchni drogowych na drogach o niskim natężeniu ruchu , głównie w krajach, gdzie występują bardzo ostre zimy (np. w krajach skandynawskich). Dla przykładu stosowany jest w Norwegii w rejonach, gdzie średnia roczna temperatura wynosi poniżej 6 st. C.
Asfalt ten często stosowany jest w technologiach z wykorzystaniem materiału z recyklingu: zarówno do podbudów (z mieszanki żwirowo-bitumicznej) jak również do produkcji mieszanek mineralno- asfaltowych z zastosowaniem asfaltu spienionego.
Asfalt miękki V 6000 można również stosować do budowy i utwardzania dróg gruntowych o bardzo małym obciążeniu ruchem za pomocą mieszanek mineralno-asfaltowych z bardzo miękkiego betonu asfaltowego wg normy EN 13108-3. Takie zastosowania powszechne są na Litwie i Łotwie.
Postępowanie w laboratorium i produkcja przemysłowa.
Podczas produkcji, układania i zagęszczania oraz badań laboratoryjnych mieszanek mineralno-asfaltowych z użyciem asfaltu drogowego zaleca się stosować temperatury technologiczne podane w tablicy poniżej.
Temperatury technologiczne mieszanek mineralno-asfaltowych:
Rodzaj lepiszcza : |
asfalt drogowy miękki |
|
V 6000 |
||
Postępowanie z próbkami w laboratorium |
||
Sposób postępowania z próbkami (czas rozgrzewania i temperaturę) określa norma EN 12594.
Po rozgrzaniu próbek w pojemnikach należy je ujednorodnić przez mieszanie. Należy unikać wielokrotnego rozgrzewania próbek. |
||
Temperatura zagęszczania próbek
W laboratorium zgodnie z EN 12697-30 |
110 ± 5 °C |
|
Produkcja przemysłowa |
|
|
Maksymalna temperatura magazynowania asfaltu | 145°C | |
Temperatura pompowania asfaltu |
120-145°C |
|
Temperatura produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej w technologii „na gorąco” |
mma typ C |
mma typ S |
100 – 120°C |
(65)1 75 – 90°C |
Zamówienie na asfalt możesz złożyć: