Informacje podstawowe
Rekomendowane temperatury technologiczne
Do pobrania
Złóż zamówienie
Asfalt drogowy WMA to nowatorski produkt na polskim rynku budownictwa drogowego. Poszukiwanie optymalnych rozwiązań, szereg przeprowadzonych badań i zaangażowanie pracowników zaowocowały opracowaniem produktu o szczególnych parametrach i unikatowych właściwościach, wyznaczając tym samym nową jakość w produkcji i stosowaniu asfaltów.
Ponadnormatywne właściwości asfaltu WMA pozwalają wyprodukować mieszanki mineralno-asfaltowe, wymagające ulepszonej urabialności ze względu na sposób produkcji, warunki klimatyczne lub skład. Mieszanki mineralno-asfaltowe z WMA są szczególnie zalecane do stosowania podczas prac w miejscach trudno dostępnych, takich jak tunele i parkingi podziemne.
Stosowanie asfaltu drogowego WMA zaleca się do produkcji następujących mieszanek mineralno-asfaltowych:
Asfalt 20/30 WMA | |
Postępowanie z próbkami w laboratorium | |
Sposób postępowania z próbkami *czas rozgrzewania i temperaturę) określa norma EN 12594. Po rozgrzaniu próbek w pojemnikach należy je ujednorodnić przez mieszanie. Należy unikać wielokrotnego rozgrzewania próbek | |
Temperatura zagęszczania próbek do MMA „na ciepło” | 140 – 145°C * |
Temperatura zagęszczania próbek do MMA „na gorąco” | 155 – 160°C |
Produkcja przemysłowa MMA „na ciepło” | |
Zalecane temperatury na WMB | |
Temperatura pompowania | 160 – 185°C |
Temperatura produkcji mieszanki mineralno- asfaltowej | 150 – 170°C ** |
Zalecane temperatury wbudowania MMA „na ciepło” | |
Optymalne temperatury początku zagęszczania | min. 140°C ** |
Produkcja przemysłowa MMA „na gorąco” MMA wbudowanych w trudnych warunkach klimatycznych, bądź transportowych na dużą odległość Stosowanie granulatu asfaltowego |
|
Temperatura pompowania | 170 – 185°C |
Temperatura produkcji mieszanki mineralno- asfaltowej | 170 – 185°C |
Zalecane temperatury wbudowania MMA „na gorąco” | |
Optymalne temperatury początku zagęszczenia | 160 – 170°C *** |
* w zależności od planowej temperatury zagęszczenia na budowie
** wielkość obniżenia temperatury powinna być dostosowana do warunków atmosferycznych (patrz poniżej – zalecenia dot. obniżenia temperatur technologicznych przy zastosowaniu technologii „na ciepło)
*** w zależności od rodzaju mieszanki, grubości warstwy i warunków klimatycznych
Informacja o składnikach mieszaniny, dla której nie jest wymagana Karta Charakterystyk
Deklaracja właściwości użytkowych nr 01-BIT-CPR-01 dla: Asfalt drogowy 20/30 (asfalt 20/30, asfalt 20/30 WMA)
Zamówienie na asfalt możesz złożyć: